ALBAROSA N., Mensuralizm wobec rytmu gregoriańskiego, „Studia Gregoriańskie” 4 (2011), s. 58-72
AGUSTONI L., Czy istnieje średnia wartość rytmiczna w gregoriańskich notacjach neumatycznych? O wartości rytmicznej nut i terminologii, „Studia Gregoriańskie” 7 (2014), s. 9-20
CARDINE E., Granice semiologii w śpiewie gregoriańskim, „Studia Gregoriańskie” 6 (2013), s. 9-23
CD Sacer Nidus, wyk. Ensemble peregrina – Agnieszka Budzińska-Bennett, tł. tekstów łacińskich
CONTI G., Średniowieczne źródła dyrygentury, „Studia Gregoriańskie” 8 (2015), s. 11-42
GÖSCHL J. B., 100 lat ‹Graduale Romanum›, „Studia Gregoriańskie” 2 (2009), s. 11-43 [opracowanie tekstu]
GÖSCHL J. B., Jedność w wielości: podstawy interpretacji śpiewu gregoriańskiego, „Studia Gregoriańskie” 4 (2011), s. 73-99
GÖSCHL J. B., Luigi Agustoni i śpiew gregoriański, „Studia Gregoriańskie” 9 (2016), s. 11-21
GRAJEWSKI Cz., Le differentiae dei salmi come aiuto all’indentificazione degli antifonali, „Studi gregoriani” 26 (2010), s. 163-174
MILANESE G., Wymowa łaciny w śpiewie gregoriańskim, „Studia Gregoriańskie” 9 (2016), s. 39-50
PRASSL F. K., Patrystyczna egzegeza kompozycji gregoriańskiej, „Studia Gregoriańskie” 9 (2016), s. 51-78
PRASSL F. K., Rękopisy z Sankt Gallen jako wyraz tradycji wykonawczej, „Studia Gregoriańskie” 6 (2013), s. 71-107 [opracowanie tekstu]
RUMPHORST H., Relacja pomiędzy notacjami sanktgalleńską i metzeńską, „Studia Gregoriańskie” 6 (2013), s. 25-69 [opracowanie tekstu]
TURCO A., Bemolizacja Antyfonarza Monastycznego. ‹Liber Antiphonarius, I – de Tempore›, „Studia Gregoriańskie” 3 (2010), s. 11-44
TURCO A., Kilka uwag o restytucji melodycznej «magis critica» Graduału Rzymskiego «Alleluia v. Surrexit Dominus vere», „Studia Gregoriańskie” 5 (2012), s. 9-16
TURCO A., Neuma i modus. Część I, „Studia Gregoriańskie” 4 (2011), s. 9-57
VELBACKÝ J., Od psalmodii ‹in directum› do antyfony na offertorium, „Studia Gregoriańskie” 2 (2009), s. 83-106
ZANINI N., Luigi Agustoni – pasja liturgii, „Studia Gregoriańskie” 9 (2016), s. 23-38