- wykład Signum distinctivum melodicum rękopisu Kraków, AiBKKK, Ms 45 w ramach Międzynarodowej konferencji naukowej „Recepcja rękopisu Graduale AiBKKK 45” z cyklu „AD FONTES Cathedralis Cracoviensis”, 8-9.10.2024, https://aibkkk.pl/2024/06/27/ad-fontes-cathedralis-cracoviensis-8-9-pazdziernika-2024/
- Czy śpiew gregoriański ma przyszłość nad Wisłą? w ramach „45. OGÓLNOPOLSKIEGO SYMPOZJUM KOŁA NAUKOWEGO WYŻSZEGO SEMINARIUM DUCHOWNEGO W PŁOCKU „Może nareszcie doczekamy się kiedyś tych błogich czasów, że u nas muzyka kościelna zakwitnie w całej pełni… O roli muzyki w liturgii – w 100. rocznicę śmierci ks. prof. Eugeniusza Gruberskiego (1870-1923)”. Płock, WSD, 1.12.2023, https://plock.gosc.pl/doc/8591123.Plock-Miedzy-nutami-a-sercem
- Werbalny aspekt działalności muzyka kościelnego w ramach „XVI Ogólnopolskiego Sympozjum i Warsztatów dla Muzyków Kościelnych. Konteksty zawodu muzyka kościelnego„, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, 27.11.2023, https://amuz.wroc.pl/xvi-ogolnopolskie-sympozjum-i-warsztaty-dla-muzykow-koscielnych-9858
- Adiastematyczne znaki notacji w funkcji frazowania w śpiewie gregoriańskim, w ramach „II Narodowego Kongresu Śpiewu Gregoriańskiego – Notacja adiastematyczna syntezą związku słowa i melodii”, Akademia Muzyczna im I.J. Paderewskiego w Poznaniu, 10.05.2023, https://amuz.edu.pl/event/ii-narodowy-kongres-spiewu-gregorianskiego10-15-05-2023-dzien-2/
- Pedagogiczny charakter pieśni adwentowych w świetle gregoriańskiego archetypu, w ramach „XXXV Lądzkie Sympozjum Liturgiczne – Adwent mocnym okresem roku liturgicznego”, 21.10.2022, https://wsdts.pl/xxxv-ladzie-sympozjum-liturgiczne/
- Homo cantans integralną częścią Świętej Liturgii w ramach „III Ogólnopolskiego Forum Ceremoniarzy i Kantorów Wyższych Seminariów Diecezjalnych Duchownych”, Wydział Teologiczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 5.03.2022
- Ruolo delle lettere significative nell’articolazione ritmica w ramach „11th International Congress on Gregorian Chant. Gregorian Chant: Semiology and Interpretation. The central role of rhythmical articulation”, Bautzen-Schmochtitz, Niemcy, 14.06.2019
- Komparacja melodyczna tonów simplex et sollemnis gregoriańskich antyfon maryjnych w ramach „Z dawna Polski Tyś Królową…” Maryja – Matka, Królowa, Opiekunka i Wspomożycielka”, Wydział Teologiczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 9.05.2019
- Alleluia drugiego modus w rękopisie JG III 913. Spojrzenie neumatyczno-modalne w ramach „IV Międzynarodowej Konferencji naukowej „Liturgia Paulinów w średniowieczu”, Jasna Góra, 12.11.2018
- Polifunkcjonalna sanktgalleńska „mediocriter”, w ramach „I Narodowego Kongresu Śpiewu Gregoriańskiego Śpiew gregoriański – słowo śpiewane. W 50. rocznicę Semiologii gregoriańskiej”, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu., 08.05.2018
- De non praetereunte cantu gregoriano. Śpiew gregoriański ostoją tradycji liturgiczno-muzycznej Kościoła, w ramach „Konferencji naukowej Quo vadis, musica sacra?”, Wyższe Seminarium Duchowne w Rzeszowie, 14.12.2017
- Rola śpiewu gregoriańskiego w formacji muzyka kościelnego. W 50. rocznicę Musicam sacram, w ramach „XI Ogólnopolskiego Sympozjum i Warsztatów dla Organistów. Między marzeniem a rzeczywistością. Społeczno-kulturowe uwarunkowania kształcenia muzyków kościelnych w wyższej uczelni muzycznej”, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, 20.11.2017
- Semiologia gregoriańska a „méthode de Solesmes”, w ramach „II Ogólnopolskiej Konferencji naukowej Muzyka Sakralna w wymiarze kulturowo-edukacyjnym, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, 25.04.2017
- Stan muzyki liturgicznej w Archidiecezji Poznańskiej, w ramach „Convenium Musicæ Sacræ dedicatum. Stan muzyki liturgicznej w polskim kościele”, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, 15.03.2017
- Duchowość muzyki, w ramach „Neofonia” V Ogólnopolska studencko-doktorancka konferencja naukowa”, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, 29.11.2016
- „Allelluia v. O pater pie Paule” w rękopisie JG III 913 Biblioteki Klasztoru z Jasnej Góry, w ramach „III Konferencji naukowej „Liturgia Paulinów w średniowieczu”: Liturgia paulińska w świetle wpływów tradycji diecezjalnej i zakonnej”, Jasna Góra, 7.11.2016
- Inspiracja rytmiczna chorałem gregoriańskim w muzyce organowej, w ramach „Konferencji naukowej Organy i muzyka organowa w kulturze Kościoła. XVI Zjazd Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych”, Legnica-Krzeszów, 23.09.2015
- Śpiew gregoriański archetypem muzyki liturgicznej Kościoła, w ramach „II Ogólnopolskiej Konferencji naukowej Muzyka Sakralna w wymiarze kulturowo-edukacyjnym”, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, 29.04.2015
- Środowisko śpiewu gregoriańskiego, w ramach „VIII Ogólnopolskiego Sympozjum i Warsztatów dla organistów „Muzyk w przestrzeni kościoła. Architektura-przestrzeń-wykonawca”, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, 21.11.2014
- Piękno śpiewu gregoriańskiego, w ramach „Sesji Naukowej „Piękno liturgii aspekty pastoralne”, Wyższe Seminarium Duchowne Prowincji Wniebowzięcia NMP Zakonu Braci Mniejszych w Polsce, Katowice-Panewniki, 17.05.2014
- Nowatorstwo rytmicznej koncepcji Eugène’a Cardine’a w śpiewie gregoriańskim, w ramach „III Międzynarodowego Sympozjum Naukowego „Współczesne wyzwania muzyki sakralnej”, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, 16.05.2014
- Scandicus forms in codex III 913 of the Library of the Jasna Góra Monastery, w ramach „International Musicological Conference „Liturgy and music in the history of the Pauline Order”, Institute of Musicology, Budapest, Węgry, 25.11.2013
- Perspektywy rozwoju muzyki kościelnej. W 15. rocznicę działalności Zakładu Muzyki Kościelnej, w ramach „Sympozjum naukowego „Convenium iubilæis Musicæ Sacræ dedicatum”, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, 10.04.2013
- Semiologia gregoriańska narzędziem rozumienia i interpretowania śpiewu gregoriańskiego. W 25 rocznicę śmierci Eugène’a Cardine’a, w ramach „X Ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu Musica Sacra nt. Muzyka sakralna w wymiarze kulturowo-edukacyjnym. Inspiracje i wyzwania”, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, 21.03.2013
- Andrzej Koszewski – śpiewak Poznańskiego Chóru Katedralnego ks. dra Wacława Gieburowskiego, w ramach „VI Międzynarodowego Forum Kompozytorów w Poznaniu”, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, 7.12.2012
- Analiza semiologiczno-modalna w świetle praktyki wykonawczej śpiewu oraz akompaniamentu, w ramach „IV Ogólnopolskiego Sympozjum i Warsztatów dla organistów „Harmonika modalna w akompaniamencie organowym”, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, 12.11.2010
- Melody’s aspect of gregorian compositions, w ramach „10th International Music Theory Conference “Principles of Music Composing: Sacral Music”, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Wilno, Litwa, 21.10.2010, https://www.mic.lt/en/news/2010/10/20/xth-international-music-theory-conference/
- Znaki adiastematycznej notacji neumatycznej frazujące melodię gregoriańską, w ramach „Zmapovanie liturgicko-hudobného dedičstva na Slovensku”, Katolicki Uniwersytet w Rużomberoku, Wydział Teologiczny w Koszycach, 4.10.2010
- Akompaniament organowy śpiewanego słowa, w ramach „III Ogólnopolskie Sympozjum i Warsztaty dla organistów „Inspiracje chorałem gregoriańskim w muzyce organowej”, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, 13.11.2009
- Inspiracje chorałowe w twórczości Surzyńskiego, w ramach „Józef Surzyński in memoriam. Sesja muzykologiczna w 90 – lecie śmierci”, Wydział Teologiczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 10.11.2009
- Oczekiwania Kościoła wobec muzyków kościelnych, w ramach „Współczesne kształcenie muzyków kościelnych – między ideałem a rzeczywistością, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, 15.12.2008