- Piękno śpiewu gregoriańskiego – prawda, sztuka, modlitwa, „Musica Ecclesiastica”. Rocznik Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych 18 (2023), s. 125-137 (pobierz)
- Kilka uwag na temat restytucji melodii gregoriańskich, w: Tomasz Kulikowski „Antyfony na komunię na chór męski i organy”, Wrocław 2022, s. 37-43 (pobierz)
- Różne funkcje rytmicznych znaków literowych celeriter i nectum w rękopisie Lan 239, w: „Śpiew gregoriański – wczoraj i dziś”, red. M. Karwaszewska, ks. J. Bramorski, Gdańsk 2020, s. 59-67 (pobierz)
- Rękopisy liturgiczno-muzyczne a traktaty muzyczne w rozumieniu i wykonywaniu śpiewu gregoriańskiego, „Cantare et creare” 1 (2020), s. 55-65 (pobierz)
- Semiologia gregoriańska a méthode de Solesmes, w: „Kulturowe i edukacyjne konteksty muzyki religijnej” nr 2, red. M. Biesaga, Bydgoszcz 2018, s. 51-65 (pobierz)
- Autentyczność utworów gregoriańskich, „Studia Gregoriańskie” 8 (2015), s. 63-97 (pobierz)
- Alcune osservazioni sulla notazione sangallese nei contesti liquescenti e melodicamente unisonici, “Beiträge zur Gregorianik” 59/60 (2015), s. 111-121 (pobierz)
- La polifunzionale mediocriter sangallese alla luce delle nuove ricerche semiologiche, w: Vox antiqua. Commentaria de Cantu Gregoriano, Musica antiqua, Musica sacra et Historia liturgica. International Journal of Gregorian Chant, Early Music, Sacred Music & Liturgical History, T. 4 1/2014, red. G. Conti, s. 125-144 (pobierz)
- Autentyczny, łatwy i funkcjonalny ‹Graduale Simplex› próbą przywrócenia śpiewu gregoriańskiego w liturgii, „Studia Gregoriańskie” 7 (2014), s. 39-75 (pobierz)
- Semiologia gregoriańska narzędziem rozumienia i interpretowania śpiewu gregoriańskiego. W 25. rocznicę śmierci Eugène’a Cardine’a, w: „Muzyka sakralna w wymiarze kulturowo-edukacyjnym. Inspiracje i wyzwania”, red. ks. J. Bramorski, Gdańsk 2013, s. 35-48 (pobierz)
- Analiza semiologiczno-modalna w świetle praktyki wykonawczej śpiewu i akompaniamentu gregoriańskiego, w: Psalate Synetos. T. 1 Wybrane zagadnienia akompaniamentu liturgicznego, red. M. Kierska-Witczak, Wrocław 2012, s. 19-29 (pobierz)
- Zjawiska melodyczne w przebiegach interwałowych w repertuarze gregoriańskim, „Studia Gregoriańskie” 5 (2012), s. 67-89 (pobierz)
- Kadencje gregoriańskie elementem architektury słowno-melodycznej, „Studia Gregoriańskie” 3 (2010), s. 57-93 (pobierz)
- Frázovanie gregoriánskej melódie pomocou znakov adiastematickej neumovej notácie, w: Zmapovanie liturgicko-hudobného dedičstva na Slovensku, red. J. Velbacky, Prešov 2010, s. 199-210 (pobierz)
- Gradacja rytmiczna śpiewu gregoriańskiego w sanktgalleńskiej adiastematycznej notacji neumatycznej, „Annales Lublinenses pro Musica Sacra. Rocznik Katedry Monodii Liturgicznej Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II” 1 (2010), s. 223-230 (pobierz)
- Melody’s Aspect of Gregorian Compositions, w: Muzikos Komponavimo Principai: sakraline muzika. Principles of music composing: Sacred Music. T. X. Akta “10th International Music Theory Conference, Vilnius, October 20-22, 2010”, red. R. Janeliauskas, Vilno 2010, s. 114-118 (pobierz)
- Zróżnicowanie melodyczne oraz agogika środkami gregoriańskiej techniki kompozytorskiej, „Additamenta Musicologica Lublinensia” 5 2009, nr 1 (5), s. 17-28 (pobierz)
- Modalność chorału gregoriańskiego w świetle wyników badań w 2. połowie XX w., „Studia Gregoriańskie” 2 (2009), s. 109-143 (pobierz)
- La „m” ritmica nel codice Einsiedeln 121, „Studi gregoriani” 23 (2007), s. 63-85 (pobierz)